Et scorecard er en model til at sætte en værdi på nogle af de områder i ens afdeling eller virksomhed man ønsker at forbedre. Grunden til at man skal lave et scorecard er at det giver en målbar værdi, man så arbejder på at forbedre og herefter kan man måle igen for at se om der er sket en forbedring.
Når vi bruger scorecards til at generere leads med, så fokuserer vi typisk på nogle af de afdelinger eller områder hos en virksomhed, hvor vores kerneprodukter passer ind. Formålet med dette er at hjælpe virksomheden med at kortlægge eventuelle forbedringer indenfor et område, hvor vi er eksperter.
Et scorecard kan opbygges på flere forskellige måder, afhængigt af formålet med scorecarded. Som ofte ser vi at der er en forskel på de scorecards, der bruges til lead generering og de scorecards som bruges til generelt konsulentarbejde.
Bruger man et scorecard til lead generering vil man ofte fokusere på et enkelt område i virksomheden, det kan fx. være SEO, Bogføring, IT-Sikkerhed eller noget helt andet. Der oprettes så et scorecard som indeholder nogle få spørgsmål som gør at den bruger, der udfylder dette scorecard får to gode oplevelser:
Forskellen ved et scorecard er at her kan du lave et enkelt scorecard som kan hjælpe virksomheder med at indse at de har brug for din hjælp, dels ud fra den selvindsigt der opstår når man svarer på spørgsmålene, men også ud fra de svar og den feedback de kan få fra dig som ekspert.
Som virksomhed er det vigtigt at have en strategi for hvordan man kan få flere leads ind i salgsafdelingen. Det handler også om at have så god kvalitet som muligt i de her leads og få en viden omkring den mulige kunde som nu venter i den anden ende. Det er denne udfordring scorecard marketing løser
Her er 3 trin til at få flere leads ind i virksomheden:
Nu har du taget første skridt, lavet et scorecard, markedsført det og du ser måske allerede at der kommer flere og bedre leads ind i din salgsafdeling. Næste skridt i denne process er måske at lave endnu flere scorecards indenfor flere områder, hvor du kan tilbyde dine kunder værdiskabelse.
En anden mulighed er at du bruger scorecards til større opgaver til kunden, hvor du opbygger scorecards som ikke er til lead generering, men til rådgivning og samarbejde. Lav dybdegående undersøgelser af et opråde og hav flere eksperter til at give feedback og løsningsmuligheder og brug scorecards som dokumentation for de forandringer du igangsætter.
Noget alle virksomheder bør overveje er at integrere og automatisere med sine kildesystemer. Med FORM|DATA kan du nemt integrere med alle dine kildesystemer, når der kommer nye kunder, eller der er nogle som har udfyldt et scorecard. Det frigiver tid for dig at du integrerer dine systemer og udnytter at FORM|DATA nemt kan integrere med andre systemer.